Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

asbest_hero_img.jpg

Fysieke belasting

Fysieke belasting zoals (zwaar) tillen, duwen en trekken kunnen op de duur ernstige lichamelijke klachten opleveren voor werknemers. Door werknemers te trainen en bewust te maken op de diverse gevaren die zij lopen kunnen ernstige lichamelijke klachten worden voorkomen of sterk verminderd.
Wij leren uw medewerkers gunstige werkhoudingen aan te nemen bij taakhandelingen waarin bijvoorbeeld tillen, duwen, trekken voorkomen. Hierbij leert men welke spieren kunnen worden gebruikt om rug, nek- en schouders te beschermen. Dit gebeurt op een interactieve manier waarbij begrijpen, zelf voelen, ervaren, oordelen centraal staan. Tevens wordt er aandacht besteed aan adequate omgang bij klachten. Wat doe je bij beginnende klachten? Welke maatregelen kan je eenvoudig zelf nemen?

Doelgroep

De training “Fysieke belasting" is voor die werknemers bedoeld die niet of onvoldoende zijn geïnstrueerd om (zware) fysieke arbeid op een verantwoorde wijze uit te voeren. Ook de Arbeidsomstandighedenwet (Arbo-wet) stelt eisen aan de werkgevers aangaande het opleiden en instrueren van werknemers die bloot worden gesteld aan zware lichamelijke arbeid.

Vooropleiding

Er is geen specifieke vooropleiding noodzakelijk.

Inhoud cursus

  • Voorlichting over rugklachten en andere fysieke klachten.
  • Verkrijgen van praktisch inzicht in gezonde en belastende houdingen en bewegingen tijdens het werk.
  • Oefenen van bewegingstechnieken zoals bukken, tillen, dragen, duwen, trekken, repeterende handelingen en statische houdingen (afhankelijk van de werktaken).
  • Preventiemaatregelen die de medewerker kan nemen om fysieke klachten te verminderen en te voorkomen.
  • Taakgerichte fitnessoefeningen om de belastbaarheid te verbeteren.
  • Oefenen en het toepassen van een gezonde werkwijze op (een gesimuleerde) werkplek.
  • Ontspannings- en hersteloefeningen voor de rug, nek, schouders en armen.
Meer informatie volgt.

HCM Veiligheidsmanagement …..een veilige keuze!